Close
Filters
Preferences

Opšti uslovi prodaje robe

 

Za preuzimanje PDF primerka "Opšti uslovi prodaje robe", kliknite OVDE.

Za preuzimanje PDF primerka na engleskom jeziku "General Terms and Conditions of Sale of Goods of Tehnounion-Exim" kliknite OVDE

 

„TEHNOUNION-EXIM“ D.O.O, SREMSKA KAMENICA

 

Termini i definicije

Sledeće reči i izrazi imaju značenja koja im se ovim pripisuju:

  • „Prodavac“ - Preduzeće za proizvodnju, promet i usluge “TEHNOUNION-EXIM” d.o.o. Sremska Kamenica, ul. Majora Tepića 26a, MB: 08715696, PIB: 100808016;
  • „Kupac“ - označava svako domaće ili strano pravno lice;
  • „Ponuda” - označava dokument kojim su Kupac i “TEHNOUNION-EXIM” d.o.o, Sremska Kamenica, definisali vrstu robe/proizvoda, vrednost/cenu robe/proizvoda, način plaćanja, sredstvo obezbeđenja, rok isporuke, a koja činom potpisa od strane Kupca i “TEHNOUNION-EXIM” d.o.o, Sremska Kamenica se smatra prihvaćenom od obe strane.
  • „Zahtev ili Narudžbenica“ - označava svaki pisani zahtev Kupca/Naručioca kojim isti precizira vrstu, količinu, kvalitet, dimenzije i ostale tehničko-tehnološke karakteristike robe/proizvoda i/ili usluga;
  • „Roba“ - označava svaku robu i/ili proizvod i/ili usluge koju je Kupac kupio/poručio od “TEHNOUNION-EXIM” d.o.o, Sremska Kamenica;
  • „Cena“ - označava vrednost robe/proizvoda definisanu Ponudom i/ili ugovorom i/ili Cenovnikom i/ili Dokumentom;
  • „Treća strana“- označava svako pravno i/ili fizičko lice koje nije u direktnom dužničko-poverilačkom odnosu sa “TEHNOUNION-EXIM” d.o.o, Sremska Kamenica;
  • „Dokument“ - označava fakturu i/ili račun-otpremnicu i/ili predračun;
  • „Online prodavnica“ - označava online prodavnicu “TEHNOUNION-EXIM” d.o.o, Sremska Kamenica.

 

1. Opšte odredbe

1.1. Ovi Opšti uslovi prodaje robe (nadalje: „Opšti uslovi“) primenjuju se u svim slučajevima kada „ TEHNOUNION-EXIM“ d.o.o, Majora Tepića 26a, 21208 Sremska Kamenica, (u daljem tekstu: „TEHNOUNION-EXIM“ i/ili Prodavac) u pravnom prometu nastupa u svojstvu Prodavca robe/proizvoda.

1.2. Ovi Opšti uslovi se primenjuju prilikom prve prodaje robe/proizvoda i važiće i za sve eventualne naknadne isporuke robe/proizvoda, bez potrebe da se njihova primena ponovo naročito ističe ili ugovara.

1.3. Opšti uslovi nabavke Kupca će važiti samo ukoliko ih PRODAVAC pisanim putem prihvati, odnosno ukoliko ne protivreči ovim Opštim uslovima. Bilo koja radnja kao što su npr. prijem robe/proizvoda i/ili usluge, plaćanje i sl. ne predstavlja radnju kojom bi PRODAVAC mogao da pristane na opšte uslove Kupca.

1.4. PRODAVAC zadržava sva prava, uključujući i prava intelektualne svojine na svim dokumentima koji čine Ponudu kao što su npr. specifikacije, crteži, skice, katalozi i sl. Ovde spomenuta dokumenta se ne mogu stavljati na raspolaganje trećoj strani bez prethodne saglasnosti PRODAVCA i ona će, na zahtev, odmah biti vraćena PRODAVCU. Isti tretman će imati i odgovarajuća dokumenta Kupca. Kupac je saglasan da PRODAVAC sa sadržinom dokumenta Kupca može upoznati svoje podizvođače.

1.5. Ovi opšti uslovi su u celini objavljeni na internet stranici tehnounion.rs

 

2. Ponuda, Porudžbina

2.1. Ponuda upućena od strane PRODAVCA određenom licu Kupca je neobavezujuća.

2.2. Potpisana i vraćena Ponuda od strane Kupca, smatraće se kao izjava o prihvatanju Ponude i Opštih uslova prodaje robe kompanije PRODAVCA. Izjava o prihvatanju Ponude može biti data i na bilo koji drugi način u pisanoj formi i/ili dostavljanjem saglasnosti putem e-mail-a.

2.3. Ponuda je prihvaćena i kada Kupac plati vrednost poručene robe/proizvoda, kao i kad učini neku drugu radnju koja se, na osnovu Ponude, prakse utvrđene između zainteresovanih strana ili običaja, može smatrati kao izjava o prihvatanju. Ponuda prihvaćena od strane Kupca i ovi Opšti uslovi čine Ugovor o prodaji robe/proizvoda ili njegov sastavni deo kada se isti zaključuje posebno.

2.4. Za svaku pojedinačnu isporuku Kupac će blagovremeno dostaviti PRODAVCU zahtev u kom će precizirati vrstu, količinu, kvalitet, dimenzije kao i ostale tehničko-tehnološke karakteristike robe/proizvoda i/ili usluge koja mu je potrebna, sa preciziranjem i svih ostalih elemenata od značaja za sastavljanje Ponude i/ili Dokumenta od strane PRODAVCA.

2.5. Ukoliko Kupac, ne precizira zahtevani kvalitet, PRODAVAC isporučuje svoje standardne proizvode/robu i smatraće se da je traženi kvalitet koji je neophodan za redovnu upotrebu ili za promet navedene robe/proizvoda.

2.6. Poručivanje u online prodavnici se vrši isključivo putem Sajta. Potrošači ne mogu izvršiti porudžbinu telefonom. 

Kupac poručivanje može izvršiti u svojstvu Registrovanog korisnika - ukoliko Vam proizvod odgovara i želite da ga kupite, to možete učiniti tako što ćete kliknuti na dugme "Dodajte u korpu". Pre potvrđivanja porudžbine, korpu možete dopuniti, isprazniti ili ažurirati.

Nakon što selektujete sve proizvode koje želite da kupite, potrebno je da unesete podatke za porudžbinu u skladu sa formularom. Porudžbina je završena potvrđivanjem na dugme “Završi porudžbinu”.

Potvrđivanjem porudžbine na Sajtu kao Kupac potvrđujete sledeće:

(a) da su Vam poznate odredbe OUP ili da su Vam morale biti poznate, jer smo Vam pružili stvarnu mogućnost da se upoznate sa njihovom sadržinom,

(b) da smo, pre potvrđivanja porudžbine, na jasan i razumljiv način ispunili obavezu obaveštavanja Kupca,

(c) da ste, kao Kupac, saglasni sa OUP.

U pogledu obaveze obaveštavanja, potvrđujete da smo Vas obavestili naročito o sledećem:

    • osnovnim obeležjima robe;
    • našem poslovnom imenu, matičnom broju, adresi sedišta i broju telefona;
    • prodajnoj ceni ili načinu na koji će se prodajna cena obračunati, kao i o svim eventualnim dodatnim troškovima, kao što su troškovi isporuke koji padaju na teret Kupca;
    • načinu plaćanja, načinu i roku isporuke, načinu izvršenja drugih ugovornih obaveza, kao i načinu na koji se postupa po reklamacijama kupca;
    • postojanju zakonske odgovornosti zbog nesaobraznosti robe;
    • načinu izjavljivanja reklamacije, a naročito o mestu prijema i načinu postupanja Prodavca po njima, kao i uslovima koji se odnose na ostvarivanje prava Kupca po osnovu saobraznosti;
    • uslovima za raskid ugovora;
    • u vezi sa prodajom tehničke robe o dostupnosti rezervnih delova, priključnih aparata i sličnih delova, tehničkog servisa, odnosno održavanja i opravke za vreme i posle prestanka perioda u kojem odgovara za nesaobraznost ugovoru, odnosno posle prestanka proizvodnje i uvoza robe.

Nakon što ste izvršili poručivanje dobićete automatski email kojim se potvrđuje porudžbina. Služba internet prodaje Prodavca će nastojati da u najkraćem roku proveri da li smo u mogućnosti da vam obezbedimo poručeni proizvod. Obrada porudžbine, tokom koje utvrđujemo da li je proizvod raspoloživ na stanju, može trajati najviše 3 radna dana.

Ukoliko smo u mogućnosti da isporučimo samo deo Vaše porudžbine, izvršiće se isporuka samo onog dela porudžbine koji je raspoloživ. Ostatak porudžbine biće isporučen kada stigne od dobavljača.

 

3. Cena

3.1. Cene su definisane Cenovnikom, Ponudom i/ili Dokumentom i/ili ugovorom o prodaji PRODAVCA.

3.2. Cene su ex works EXW (Incoterms 2020), ukoliko nije drugačije definisano u Ponudi i/ili ugovoru o prodaji. Cena robe/proizvoda uključuje pakovanje.

3.3. PRODAVAC zadržava pravo izmene Cenovnika, u svakom trenutku i prema svojoj poslovnoj politici, bez prethodnog upozorenja. Cene date u Ponudi koja ima definisani rok važe do definisanog roka bez mogućnosti promene cene u tom periodu.

3.4. U Ponudi i/ili Dokumentu će posebno biti iskazana cena robe/proizvoda, a posebno iznos poreza na dodatu vrednost. Iznos ovog poreza biće posebno iskazan u računu i drugoj finansijskoj dokumentaciji koja prati robu/proizvod.

 

4. Uslovi plaćanja

4.1. Uslovi plaćanja su definisani Ponudom i/ili Dokumentom i/ili ugovorom o prodaji.

4.2. Plaćanje robe/proizvoda vršiće se:

- avansno pre isporuke robe/proizvoda (100%);

- u roku navedenom u Ponudi i/ili Dokumentu.

4.3. Plaćanje cene vrši se isključivo na bankovni račun naznačen u dokumentu PRODAVCA.

4.4. Avansno plaćanje se vrši najkasnije u roku definisanom u Ponudi i/ili Dokumentu. PRODAVAC neće biti u obavezi da otpočne sa isporukom robe/proizvoda pre nego što avans bude uplaćen. Ako po isteku roka definisanog za uplatu avansa isti ne bude uplaćen, PRODAVAC može zahtevati naknadu štete. Ukoliko PRODAVAC pored produženja roka za period u kojem je Kupac bio u docnji sa uplatom avansa nastavi sa realizacijom, PRODAVAC zadržava i prava u skladu sa članom 6.8.

4.5. Obaveza plaćanja vrednosti/cene robe/proizvoda će se smatrati izvršenom jedino ukoliko je uplaćeni iznos oslobođen bilo kakvih opterećenja i odbitaka kao i eventualnih naknada i troškova platnog prometa. Ukoliko to nije slučaj, iznos koji Kupac treba da plati mora biti uvećan za iznos svih odbitaka i opterećenja tako da PRODAVAC može primiti i zadržati neto iznos. Za slučaj da isplata vrednosti robe/cene podrazumeva plaćanje poreza po odbitku, Kupac je dužan da dostavi poreske potvrde o tako plaćenom porezu u roku od 4 (četiri) nedelje od plaćanja fakture po kojoj je plaćen porez po odbitku.

4.6. Prilikom uplate na tekući račun zatvaraju se prvo kamate, pa najstarije obaveze bez obzira na pozivanje na samoj uplati.

4.7. Ukoliko Kupac ne plati fakturisanu vrednost robe/proizvoda u skladu sa rokom plaćanja definisanim u Ponudi i/ili Dokumentu, biće u obavezi da PRODAVCU pored navedene vrednosti /cene plati zakonsku i ugovorenu kamatu.

4.8. Kupac ne može svoja dugovanja prema PRODAVCU prebijati/kompenzirati sa potraživanjima koje PRODAVAC ima prema Naručiocu i/ili Kupcu.

 

5. Obezbeđenje plaćanja

5.1. U slučaju da je dogovoreno odloženo plaćanje, a nije potpisan poseban ugovor o prodaji, Kupac se obavezuje da pre preuzimanja robe/proizvoda PRODAVCU dostavi dogovorena i važeća/validna sredstva obezbeđenja. Ova sredstva obezbeđenja PRODAVAC može aktivirati u slučaju kašnjenja plaćanja od strane Kupca koje je duže od 15 (petnaest) dana, bez prethodnog dostavljanja pisanog obaveštenja/upozorenja Naručiocu i/ili Kupcu.

5.2. Kao sredstvo obezbeđenja izvršenja svojih obaveza, Kupac dostavlja najmanje 2 (dve) blanko potpisane menice sa odgovarajućim meničnim ovlašćenjem zajedno sa dokazom o registraciji predmetnih menica kod Narodne banke Srbije, overenim kartonom deponovanih potpisa i kopijom OP obrasca.

5.3. Kupac na zahtev PRODAVCA može dostaviti bankarsku garanciju ili akreditiv kao sredstvo obezbeđenja plaćanja.

5.4. PRODAVAC će Naručiocu i/ili Kupcu vratiti dostavljena sredstva obezbeđenja iz tačke 5.2. u roku od 2 (dva) radna dana od dana kada je dobio bankarski izveštaj da je Kupac izmirio svoje obaveze, osim ukoliko se drugačije ne dogovori sa Naručiocem i/ili Kupcem.

5.5. PRODAVAC zadržava pravo osiguranja potraživanja svakog svog Kupca i aktiviranja polise usled nepoštovanja rokova plaćanja bez prethodnog pisanog obaveštenja i/ili pribavljanja posebne saglasnosti Kupca i/ili Naručioca. Pored potraživanja, ugovorom se sa starog na novog poverioca prenose i sva sporedna prava proistekla iz obezbeđenja potraživanja koje se prodaje odnosno prenosi.

 

6. Rokovi, isporuka i usluge

6.1. Periodi isporuke su dati okvirno i sva odstupanja u vezi istih zbog razloga koji se nalaze izvan same volje Prodavca, Kupac je dužan prihvatiti.

6.2. Periodi isporuke počinju kada kumulativno nastupe sledeći uslovi: (i) Prodavac bezuslovno prihvati porudžbinu; (ii) Prodavac primi od Kupca informacije koje je Kupac odgovoran da obezbedi tamo gde je početak izvršenja porudžbine uslovljen pružanjem tih informacija; i (iii) Prodavac primi dogovoreni avans.

6.3. Ukoliko Kupac uslove iz tačke 6.2. ovog člana ne ispuni u svemu na vreme, strane su saglasne da se vreme ispunjenja obaveze PRODAVCA odloži za razuman rok, a najmanje za onoliko vremena koliko je bilo kašnjenje Kupca u izvršenju svojih obaveza.

6.4. Odredba tačke 6.3 ovog člana neće se primenjivati ukoliko je do zakašnjenja Kupca u izvršavanju preuzetih obaveza došlo iz razloga za koje isključivu krivicu snosi PRODAVAC.

6.5. Ako Kupac odloži, spreči ili omete izvršenje od strane Prodavca, Prodavac će imati pravo na produženje rokova i naknadu svih dodatnih troškova nastalih usled takvog odlaganja, sprečavanja ili prepreka, uključujući dodatne troškove skladištenja, demobilizacije/ponovne mobilizacije, putne troškove i troškove prevoza.

6.6. Svi Proizvodi koje treba isporučiti i/ili izvršiti, u skladu sa ovom ponudom/ugovorom, proizvode se, isporučuju, izvršavaju i/ili nabavljaju iz područja koja jesu ili mogu biti pogođena pandemijama, kao na primer virusa koji izaziva oboljenje COVID-19, i/ili nedostatkom ili prekidom ili kašnjenjem u transportu ili nabavci sirovina energije i/ili komponenti („Okolnosti“). Takve Okolnosti, čak i ako su poznate u trenutku izdavanja ili potpisivanja ove ponude/ugovora, mogu dovesti do obustave, ometanja ili kašnjenja Prodavca u proizvodnji, isporuci, izvršenju i/ili nabavci Proizvoda.

Shodno tome, bez obzira na bilo koju drugu odredbu ugovora ili naloga:

(a) Raspored isporuka, raspored izvršenja i/ili vreme od porudžbine do isporuke smatraju se indikativnim i dati su samo u informativne svrhe.

(b) Takve Okolnosti smatraju se razlogom za opravdano kašnjenje. Prodavac neće biti odgovoran za bilo kakva potraživanja, troškove ili gubitke koji proisteknu iz takvih kašnjenja uključujući bez ograničenja kazne za kašnjenje, ugovorne kazne ili drugu štetu. Osim toga, takva kašnjenja neće predstavljati osnov za raskid zbog neizvršenja obaveza.

(c) Ako takve Okolnosti čine da izvršavanje ugovora ili naloga predstavljaju opterećenje za Prodavca i/ili mu ih čine teškim (uključujući povećane troškove izvršenja), obe strane će se sastati radi prilagođavanja uslova ugovora ili narudžbine, uključujući cene i uslove vremenskog plana. U slučaju da strane ne mogu da se dogovore o takvim prilagođavanjima u roku od 30 dana od zahteva Prodavca za sastanak, Prodavac ima pravo da raskine ugovor ili narudžbinu na koje su Okolnosti uticale, bez odgovornosti. U tom slučaju, Prodavcu će biti plaćeno za svu Robu/Usluge koju je već isporučio ili izvršio.

6.7. Ukoliko je obaveza PRODAVCA da isporuči robu/proizvod Naručiocu i/ili Kupcu, smatraće se da je PRODAVAC svoju obavezu izvršio momentom kada je robu/proizvod poslao u mesto odredišta Kupca.

6.8. U slučaju da blagovremena isporuka robe/proizvoda ne bude moguća zbog okolnosti koje su nastale usled namerne i/ili grube nepažnje Kupca (slučaj poverilačke docnje), PRODAVAC zadržava pravo da od Kupca zahteva troškove skladištenja i osiguranja predmeta isporuke za taj period, kao i sve druge logističke troškove koji usled toga nastanu.

6.9. Dodatno, ukoliko isporuka bude onemogućena za više od 30 (trideset) dana, PRODAVAC je ovlašćen da zahteva od Kupca i sve dodatne troškove koje je imao usled takvog odlaganja.

6.10. Roba koja se posebno poručuje za Kupca, a koju Prodavac nema u trenutku poručivanja na svojoj lager listi, izuzeta je od otkazivanja i povraćaja.

6.11. Roba koju PRODAVAC poručuje od proizvođača za Kupca - kada je ista ušla u proizvodnju ili krenula isporuka iz magacina proizvođača ne može se otkazati do 90 dana kašnjenja u isporuci iste osim ukoliko Prodavac ne da svoju pismenu saglasnost.

6.12. Delimične isporuke su dozvoljene.

 

 

7. Pravo zadržanja svojine

7.1. Isporučena roba/proizvod, u celosti, ili u delovima, i/ili u partijama, ostaju svojina PRODAVCA sve do potpune isplate fakturisane vrednosti/cene. Za to vreme Kupac ne može založiti, prodati ili na bilo koji drugi način raspolagati isporučenom robom/proizvodom odnosno njenim delovima i/ili partijom. Od ove zabrane raspolaganja izuzeta je isporučena roba/proizvod koju Kupac prodaje trećim licima u okviru svog redovnog poslovanja, te da je treća lica obavestio o pravima PRODAVCA, i da su se isti izričito saglasili, odnosno dali svoju saglasnost na ovde definisane odredbe. Odsustvo takvog obaveštenja odnosno pristanka/saglasnosti, nema za posledicu prestanak ili nekonstituisanje prava PRODAVCA predviđenih ovim članom, već pored ostalih prava ovlašćuje PRODAVCA da od Kupca zahteva naknadu štete time prouzrokovanu.

7.2. U slučaju da Kupac vrši isporuku u korist trećih lica, samim tim smatra se da je Kupac svoje potraživanje prema tom trećem licu ustupio PRODAVCU, a radi naplaćivanja shodno odredbi stava 2 člana 444 Zakona o obligacionim odnosima. Radi otklanjanja svake sumnje, PRODAVAC u tom slučaju zadržava pravo da svoje potraživanje naplati bilo od Kupca bilo od trećeg lica, pri čemu se obaveza Kupca prema PRODAVCU gasi u odgovarajućem delu tek nakon naplate ustupljenog potraživanja. Sve iznose naplaćene od trećeg lica po ustupljenom potraživanju preko iznosa duga Kupca prema PRODAVCU, PRODAVAC će vratiti Naručiocu i/ili Kupcu.

7.3. U slučaju modifikacije i/ili izmena i/ili raspolaganja isporučenom robom/proizvodom u bilo kom obliku ili na bilo koji način, PRODAVAC ostaje vlasnik tako modifikovane i/ili izmenjene robe/proizvoda u svemu u skladu sa ovim članom. U slučaju spajanja, mešanja ili ugradnje predmeta Isporuke sa drugim stvarima/robom/proizvodom PRODAVAC kao vlasnik predmeta isporuke po osnovu zadržanja, u skladu sa ovim članom, postaje suvlasnik na stvari/robi/proizvodu nastaloj modifikacijom i/ili spajanjem i/ili mešanjem odnosno na stvari/robi/proizvodu u koji je predmet isporuke ugrađen, shodno odredbama definisanim u tačkama 7.1., 7.2.

7.4. Kupac može potraživanja ustupljena u skladu sa odredbama tačke 7.2. naplaćivati sve do momenta kada ga PRODAVAC ne obavesti drugačije. Pravo na takvo obaveštenje PRODAVCA naročito postoji usled docnje ili neplaćanja vrednosti robe/cene od strane Kupca, odnosno postojanjem bilo koje okolnosti koja se može smatrati stečajnim razlogom u skladu sa odredbom člana 11 Zakona o stečaju ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 - dr. zakon, 71/2012 - odluka US, 83/2014, 113/2017, 44/2018 i 95/2018) i pri čemu o postojanju takve okolnosti nije neophodna odluka nekog državnog organa već procena PRODAVCA u skladu sa raspoloživim dokazima. Momentom obaveštenja PRODAVAC se može legitimisati pred trećim licem – dužnikom potraživanja ustupljenog radi naplaćivanja i zahtevati povraćaj predmeta Isporuke odnosno isplatu potraživanja ustupljenog radi naplaćivanja.

7.5. Rizik slučajne propasti ili oštećenja robe/proizvoda koja je predmet isporuke snosi Kupac od časa kad mu je roba/proizvod predata. Ukoliko je roba/proizvod osigurana, sva potraživanja po takvom osiguranju ovim se smatraju ustupljenim PRODAVCU, a radi naplate potraživanja PRODAVCA prema Naručiocu i/ili Kupcu.

7.6. O svim zahtevima usmerenim prema predmetima Isporuke, bilo pretećim ili izvršenim, Kupac će neodložno obavestiti PRODAVCA uz dostavu sve raspoložive relevantne dokumentacije.

7.7. U slučaju neispunjenja obaveza Kupca, PRODAVAC kao vlasnik može zahtevati povraćaj robe/proizvoda u celosti ili pojedinim delovima i/ili partiji.

 

8. Prijem isporuke

8.1. Ukoliko drugačije nije posebno ugovoreno, PRODAVAC će biti u obavezi da robu/proizvod preda Naručiocu i/ili Kupcu u mestu sedišta PRODAVCA.

8.2. PRODAVAC je izvršio obavezu predaje Naručiocu i/ili Kupcu kad mu robu/proizvod uruči ili mu preda ispravu na osnovu koje se roba/proizvod može preuzeti.

8.3. Isporuka će se smatrati izvršenom momentom prelaska rizika shodno odredbama člana 9.

8.4. Kupac ne može odbiti isporuku robe/proizvoda usled manjih nedostataka. Kao takvi smatraju se nedostaci koji ne isključuju funkcionalnost robe/proizvoda odnosno oni koji ne onemogućavaju njenu redovnu upotrebu.

8.5. U slučaju da Kupac odbije prijem isporuke robe/proizvoda iz ma kog razloga, a otpočne sa komercijalnom upotrebom robe/proizvoda ili je stavi u dalji promet, smatraće se da je prijem isporuke robe/proizvoda izvršen momentom otpočinjanja upotrebe odnosno momentom prometa, ukoliko drugačije nije dogovoreno.

 

9. Prelazak rizika

9.1. Ukoliko isporuka ne obuhvata ugradnju, rizik prelazi momentom kada je isporuka robe/proizvoda bila spremna za isporuku na mesto odredišta i u ugovoreno vreme. Isto važi i kada je ugovoreno da troškove prevoza snosi PRODAVAC,
te robu/proizvod predaje prevozniku i/ili špediteru. Na zahtev i o trošku Kupca PRODAVAC će osigurati isporuke robe/proizvoda od uobičajenih rizika prilikom transporta.

9.2. Ukoliko isporuka obuhvata montažu, rizik prelazi momentom završetka radova i izdavanjem Potvrde o preuzimanju radova, overe situacije.

9.3. Ukoliko otprema, isporuka, početak ili završetak montaže, prijem robe/proizvoda i/ili usluga od strane PRODAVCA budu kasnili iz razloga za koje je odgovoran Kupac ili ukoliko Kupac iz drugih razloga ne prihvati isporuku robe/proizvoda, smatra se da je rizik prešao na Kupca, momentom kada je PRODAVAC bio spreman da izvrši svoju obavezu ili je dopremio robu/proizvod na gradilište koju na istom čuva za Kupca.

 

10. Odgovornost za nedostatke

10.1. Svaku Isporuku Kupac je dužan pregledati sa pažnjom dobrog privrednika prilikom prijema robe/proizvoda. O nedostacima utvrđenim takvim pregledom Kupac je dužan obavestiti PRODAVCA u roku od 48 sati ili zapisnički prilikom istovara odmah i bez odlaganja pod pretnjom gubitka daljih prava. Obaveštenje o nedostatku mora sadržati odgovarajući opis utvrđenog nedostatka, poziv na broj Ponude i/ili Dokumenta, potvrde zahteva /narudžbenice i/ili posebno potpisanog zapisnika.

10.2. Ukoliko o uočenim nedostacima ne obavesti PRODAVCA, Kupac gubi sva prava koja mu po tom osnovu pripadaju.

10.3. Smatra se da nisu mogli ostati nepoznati Naručiocu i/ili Kupcu oni nedostaci koje bi brižljivo lice sa prosečnim znanjem i iskustvom lica istog zanimanja i struke kao Kupac moglo lako identifikovati pri uobičajenom pregledu stvari/robe/proizvoda.

10.4. U slučaju da Kupac Isporuku robe/proizvoda ekspedituje/otprema dalje trećim licima – kupcima bez pretovara i pregleda, odgovornost PRODAVCA za vidljive nedostatke je isključena.

10.5. O skrivenim nedostacima Kupac obaveštava PRODAVCA čim je za takve nedostatke saznao i bez odlaganja. Odgovornost PRODAVCA za skrivene nedostatke prestaje nakon 6 (šest) meseci od dana prijema Isporuke robe/proizvoda, ukoliko imperativnim propisima merodavnog prava nije predviđeno drugačije.

10.6. Po prijemu obaveštenja o nedostatku u skladu sa odredbama ovog člana, PRODAVAC je ovlašćen da izvrši pregled isporučene robe/proizvoda sa nedostatkom i dužan je, prema sopstvenom nahođenju, nedostatak otkloniti bilo popravkom bilo zamenom neispravnog dela odnosno cele Isporuke ispravnom i bez nedostatka. Ukoliko PRODAVCU ne bude omogućen pregled isporuke, obavezno uključujući i originalnu ambalažu, odnosno izbor načina otklanjanja nedostatka, odgovornost za nedostatke je isključena.

10.7. Kad se posle prijema robe/proizvoda od strane Kupca pokaže da roba/proizvod ima nedostatke koji se nisu mogli otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja robe/proizvoda (skriveni nedostaci), Kupac je dužan, pod pretnjom propuštanja da ostvari svoja prava, da o tim nedostacima obavesti PRODAVCA bez odlaganja.

10.8. Odgovornost PRODAVCA je isključena u slučaju neznatnih odstupanja od dogovorenih kvaliteta, količine i performansi, nedostataka koji u neznatnoj meri utiču na funkcionalnost isporučene robe/proizvoda, nedostataka koji su nastali nakon prijema isporuke robe/proizvoda usled nepravilnog ili nemarnog rukovanja, montaže koju nije izvršio PRODAVAC, nedostataka usled neodgovarajućih uslova skladištenja od momenta prijema pa do momenta montaže, nepridržavanjem instrukcija PRODAVCA, neovlašćenim servisiranjem predmeta isporuke, kao i usled drugih okolnosti koje se ne mogu pripisati PRODAVCU.

10.9. Nesporni deo fakture Kupac je dužan da plati u roku iskazanom na fakturi, a sporni deo fakture nakon rešavanja reklamacije.

10.11. Sva prava Kupca po osnovu nedostatka ističu nakon 12 (dvanaest) meseci od dana blagovremenog i urednog obaveštenja o nedostatku shodno ovom članu.

 

11. Garancija za ispravnost proizvoda

11.1. Garantni rok za isporučenu/prodatu robu/proizvod iznosi 12 meseci od dana prijema/Isporuke robe/proizvoda. Pod pretnjom propuštanja garantnog roka i prava po osnovu garancije, Kupac će o nedostatku nastalom nakon prijema/isporuke robe/proizvoda, a tokom garantnog roka odmah obavestiti PRODAVCA.

11.2. U pogledu blagovremenosti i urednosti obaveštenja primenjuju se odredbe iz tačaka 10.1. i 10.2.

11.3. U pogledu načina otklanjanja nedostataka nastalih tokom garantnog roka primenjuju se odredbe iz tačke 10.6.

11.4. U slučaju manje popravke ili zamene neodgovarajuće robe/proizvoda, garantni rok se produžava samo za onaj period u kome je Kupac bio lišen upotrebe robe/proizvoda, tj. za period od momenta obaveštenja o nedostatku, pa do momenta otklanjanja nedostatka.

11.5. Kada je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena u celosti ili supstancijalna opravka robe/proizvoda, garantni rok počinje ponovo da teče od zamene, odnosno popravke. Ako je zamenjen ili popravljen deo robe/proizvoda, garantni rok počinje ponovo da teče samo za taj deo. U slučaju produžetka garantnog roka usled zamene u celosti ili supstancijalne opravke kao i u slučaju zamene ili popravke dela isporuke tako produžen garantni rok u svakom slučaju ističe 18 (osamnaest) meseci nakon prijema inicijalne Isporuke.

11.6. Garancija ne pokriva: neovlašćenu modifikaciju na robi/proizvodu, popravku i zamenu delova usled trošenja; zloupotrebu ili pogrešnu primenu robe/proizvoda, uključujući, ali ne ograničavajući se na korišćenje robe/proizvoda osim za ispravnu svrhu ili onu koja nije u skladu sa namenom iste; Oštećenja/kvar na robi/proizvodu nastao usled neispravnog postavljanja ili korišćenja koje nije u skladu s uputstvima i tehničkim ili bezbednosnim standardima; nezgode, višu silu, kao i svako oštećenje/kvar koji je nastao usled aktivnosti/događaja koje PRODAVAC nije mogao i ne može da kontroliše i/ili nije u nadležnosti PRODAVCA.

 

12. Poverljivost i zaštita podataka

12.1 Svaka strana se obavezuje da će čuvati, odnosno osigurati poverljivost podataka koji su predmet međusobne saradnje od trećih neovlašćenih lica, osim ako su te informacije postale javno poznate ili postale poznate jednoj od strana na neki drugi zakonit način. Poverljiva informacija su svi podaci koji nisu javno dostupni i do kojih je druga strana došla prilikom realizacije dužničko-poverilačkog odnosa između PRODAVCA i Kupca.

12.2. Svaka strana će biti odgovorna za primenu važećih zakona i propisa o zaštiti podataka o ličnosti uključujući, ali ne ograničavajući se na ZAKON O ZAŠTITI PODATAKA O LIČNOSTI ("Sl. glasnik RS", br. 87/2018) kao i na UREDBU (EU) 2016/679 EVROPSKOG PARLAMENTA I SAVETA od 27. aprila 2016. o zaštiti fizičkih lica u pogledu obrade ličnih podataka I o slobodnom kretanju takvih podataka i ukidanju Direktive 95/46 /EC (u daljem tekstu: „Uredba”, „GDPR”).

12.3. Povrede odredbi ovim članom definisanih predstavljaju osnov za naknadu štete.

 

13. Pravila za slučaj spoljnotrgovinskog prometa

13.1. Ako Kupac prenosi Isporuku ili radove i usluge (uključujući svaku tehničku pomoć) koje pruža PRODAVAC trećem licu, ovde spomenuto treće lice mora poštovati sve važeće propise o kontroli izvoza Republike Srbije i međunarodne propise o kontroli izvoza (i uvoza radi izvoza-reexport-a). U slučaju takvog prenošenja robe/proizvoda, radova i usluga treća strana se mora pridržavati odredaba o kontroli izvoza (i uvoza radi izvoza-reexport-a) Republike Srbije, Evropske unije i Sjedinjenih Američkih Država.

13.2. U vezi sa tačkom 13.1., Kupac mora posebno proveriti i jamči da:

    • Neće doći do kršenja embarga koji nameće Republika Srbija, vođenjem pregovora u vezi te robe, radova i usluga ili pružanjem drugih ekonomskih resursa u vezi sa tom robom/proizvodom, radovima i uslugama i da će se u obzir uzeti ograničenja domaćeg poslovanja i zabrana zaobilaženja tih embarga;
    • Uzimaju se u obzir propisi svih važećih Popisa sankcionisanih strana Republike Srbije, vezano za transakcije/promet s navedenim fizičkim i pravnim licima, organizacijama i sl.

13.3. Ako Kupac mora da omogući nadležnim organima ili PRODAVCU da sprovodi provere kontrole izvoza, Kupac na zahtev PRODAVCA odmah PRODAVCU dostavlja sve informacije vezane za pojedinog krajnjeg kupca, pojedino odredište i konkretnu namenu robe/proizvoda, radova i usluga koje pruža PRODAVAC, kao i informacije o mogućim važećim ograničenjima kontrole izvoza. Kupac će nadoknaditi PRODAVCU, štetu nastalu kao posledicu nepridržavanja propisa o kontroli izvoza i/ili povrede ovde definisane odredbe od strane Kupca uključujući, ali ne ograničavajući se na troškove i oslobađa ga odgovornosti od svakog potraživanja, parnice, tužbe kazne, troškova advokata, neostvarenu dobit.

 

14. Rešavanje sporova, Nadležni sud u sporovima sa inostranim elementom

14.1. Strane se obavezuju da će učiniti sve neophodne napore da eventualne sporove i nesuglasice po pitanju isporuke robe/proizvoda i izvršenja radova/usluga i tumačenja ovih Opštih uslova reše sporazumno i na miran način.

14.1. Svaki spor, neslaganje ili potraživanje koje dolazi od izvršenja, ispunjenja/neispunjenja, koji se ne mogu rešiti na bazi prijateljskih pregovora između PRODAVCA i Kupca i/ili Naručioca, rešavaće se putem arbitraže. Stranke su saglasne da svaki spor i/ili nesuglasice u vezi sa prodajom robe/proizvoda bude konačno rešen Arbitražom organizovanom u skladu sa Pravilnikom Stalne arbitraže pri Privrednoj komori Srbije. Sedište za arbitražu će biti grad Beograd, Republika Srbija i arbitraža će se vršiti na engleskom jeziku, primenjivaće se pravila Bečke konvencije. Odluka arbitraže će biti konačna i obavezujuća i za PRODAVCA i Kupca i/ili Naručioca.

 

15. Rešavanje sporova, Nadležni sud

15.1 Kupac i PRODAVAC se obavezuju da će učiniti sve neophodne napore da eventualne sporove i nesuglasice po pitanju prodaje robe/proizvoda i/ili izvršenja radova i tumačenja ovih Opštih uslova reše sporazumno i na miran način.

15.2. Ukoliko Kupac i PRODAVAC ne uspeju da nesporazume reše na način iz prethodne tačke, rešavaće se pred Privrednim sudom u Novom Sadu.

15.3. Na sve što nije predviđeno ovim Opštim uslovima primenjivaće se odredbe Zakona o obligacionim odnosima i drugi pozitivni propisi.

 

16. Ugovor o prodaji i Opšti uslovi

16.1. U slučaju kada su PRODAVAC i Kupac zaključili poseban ugovor o prodaji robe/proizvoda Opšti uslovi predstavljaju sastavni deo Ugovora.

16.2. U slučaju postojanje razlike u odredbama Opštih uslova i odredbi Ugovora primenjivaće se odredbe zaključenog Ugovora o prodaji.

16.3. U slučaju da se za bilo koju odredbu ili neki deo Opštih uslova utvrdi da su na bilo koji način nevažeći ili na drugi način neprimenljivi, ta činjenica neće uticati na preostali deo te odredbe niti na ostale odredbe Opštih uslova.